Velkommen til kundeservice

Vennligst se vanlige spørsmål og svar hvis du trenger hjelp, hvis du ikke finner svar på det du trenger hjelp til benytt kontaktskjema under.

På «Min Side» kan du sperre kort, bestille nytt kort, bestille ny kode og se alle transaksjoner. Kortet kan benyttes i alle Coop-butikker, Circle K og Best.

Tlf: 66 85 86 55

Alle hverdager mellom kl. 09.00–17.00.

Vanlige spørsmål og svar

Her finner du svar på mange av spørsmålene som kan dukke opp angående Coop bedriftskort.

Coop bedriftskort er en fakturaløsning for alle næringsdrivende, organisasjoner, lag og foreninger, samt offentlige etater og virksomheter. For å søke om kortet må det finnes et offentlig registrert organisasjonsnummer.

Kortet kan benyttes i alle Coops butikker og varehus, samt på Cirkle K og Best.

Meld bedriften inn som Coop-medlem, så mottar dere kjøpeutbytte. Kjøpeutbytte er en gitt prosent som blir bestemt av de ulike samvirkelagene.

Nei, du betaler ikke årsgebyr på dagens Coop bedriftskort.

De av våre kunder som har valgt å beholde gammel versjon av produktet betaler et årsgebyr på 120 kroner.

Dette kan gjøres av tidligere kontaktperson. Avtalen skal oppdateres av personer med signaturrett, som ofte er daglig leder eller administrerende direktør. Det er kun disse som har rett til å bekrefte eller endre på avtalen.

Vi må ha signatur fra en person med signaturrett, prokura eller med fullmakt.

Ta kontakt med kundeservice så sender vi deg søknadsskjema.

Søknaden fylles ut med bedriftens kontaktdetaljer: Organisasjonsnummer, fakturaadresse, antall kort, ønsket kredittramme, kontaktperson osv. Søknaden må signeres av person med signaturrett. Søknaden sendes deretter tilbake med kopi av legitimasjon bevitnet av to personer.

Meldingen er kun til informasjon. Klikk videre i søknaden hvis dere trenger flere konti på samme organisasjonsnummer.

Din bedrift kan enkelt søke om høyere kredittgrense.

Med Coop bedrift kan du ha inntil 300 000 kr i kreditt per konto og opptil 10 kort per konto. For å få forhøyet kreditt, søke om flere kort eller kontoer, kontakt Coop bedrift kundeservice på telefon 66 85 86 55 eller fyll ut kontaktskjema.

Nei, det koster ingenting å bestille nytt kort eller PIN-kode.

Taster du feil PIN-kode tre ganger sperres kortet. Kontakt kundeservice for å heve sperren. Husker du fortsatt ikke koden kan ny kode bestilles fra kundeservice.

Din bedrift kan ha flere kontoer, eller knytte inntil ti kort til én konto. Dette ordner du enkelt på Min Side eller ved å kontakte oss.

Ved flere kort på én konto kan disse samlet benyttes til kjøp inntil innvilget kredittramme per måned.

Vi sender kort og PIN til fakturaadresse. Ta kontakt med kundeservice dersom du har spørsmål.

Ved kjøp på en etablert konto skal alltid Coop bedriftskort brukes og PIN-kode tastes. Husker du ikke PIN-koden kan ny PIN-kode bestilles på ”Min side” eller ved å kontakte Ikano Bank. Du får den tilsendt innen ca 7 dager.

Ring 66 85 86 55 eller fyll ut vårt kontaktskjema. Sperretjenesten er åpen hverdager kl 09-23, og lørdager kl 09-21.

Innbetalinger som er registrert etter fakturering vil synes på månedlig faktura. Innbetalt beløp kan trekkes fra fakturaen.

Fakturadato er den 1. og 15. hver måned, med 32 dagers betalingsfrist.

Retur av varer skjer i butikken hvor varene er kjøpt. Returen krediteres bedriftskonto og blir synlig på neste faktura.

Eventuelle reklamasjoner for feil på kjøpte varer, uteblitt eller forsinket leveranse rettes til salgsstedet hvor varen er kjøpt. Returen krediteres bedriftens konto og er synlig på neste faktura.

Du kan knytte konto til elektronisk fakturering ved å fylle ut vårt kontaktskjema.

Dersom du har glemt passordet til Min Side, kontakt oss på coop@ikano.no, eller på telefon + 47 66 85 86 55.

Vår nettbank kalles Min Side. På Min Side har du løpende oversikt over din Coop bedriftskort konto. Det er midlertidig ikke mulig å overføre penger via Min Side. Passord til innlogging er notert på fakturaen og brukernavnet er lik kortnummeret for kortbruker, og avtalenummer for kontaktpersonen.

  • Innlogging for kontoens kontaktperson. Har tilgang til alt av funksjonalitet på Min Side.
  • Innlogging for kontoens kortinnehavere. Har begrenset tilgang til funksjonaliteten på Min Side.
  • EHF faktura
  • E-faktura, pdf på e-post
  • Papirfaktura per post

Ønsker deres bedrift EHF eller e-faktura? Vennligst kontakt Coop bedriftskort kundeservice på telefon 66 85 86 55 eller ved å fylle ut vårt kontaktskjema.

Du logger inn her med brukernavn og passord.

Brukernavnet er avtalenummer (for kontaktperson) og kortnummer (for kortinnehaver). Kortnummeret på 16 siffer finner du på selve kortet. Passord finner du på hver faktura eller ved å fylle ut vårt kontaktskjema.

Om du logger deg på med avtalenummer får du tilgang til transaksjoner på alle kort tilknyttet avtalen, samt fakturaarkivet. Hvis du logger eg på med kortnummeret får du kun tilgang til de transaksjoner som er utført på det kortnummer du er innlogget med. Fakturaarkivet er da ikke tilgjengelig.

Dersom du har glemt passordet til Min Side, fyll ut vårt kontaktskjema eller ring oss på telefon 66 85 86 55.

Transaksjoner (kontoens kortinnehaver(e) har kun tilgang til sine egne transaksjoner)
Hent opp transaksjoner ved å velge fra og til dato. Du får tilgang til transaksjoner 5 år tilbake i tid. Utestående beløp og tilgjengelig kreditt er også synlig.

Fakturahotell
Her er det tilgang til alle fakturaer bedriften har mottatt de siste 24 månedene.

Sperr og bestill kort
Her kan kort sperres og nye bestilles. Kontoens kontaktperson kan bestille flere kort og sperre alle kort tilknyttet kontoen. Kortinnehaver kan kun sperre og bestille eget kort.

Bestill PIN-kode
Her kan ny PIN-kode bestilles direkte på siden.

Endre kontaktinformasjon
Her kan kontaktpersonen endre bedriftens adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Kontakt kundeservice
Dersom du har spørsmål til fakturaen eller generelle spørsmål om Coop bedriftskort, kan du enkelt fylle ut et kontaktskjema på Min Side. Du får svar innen 2 virkedager.

Om du merker kjøp/kvitteringer systematisk i kassen er det lett å trekke ut aktuelle innkjøp og viderefakturere kunde. Personalet i kassen merker kvitteringen på forespørsel fra innkjøperen.

Hver faktura ligger tilgjengelig på Min Side i 24 måneder.

Merkes kvitteringer på en systematisk måte er det lett å holde orden på forbruket. På Min Side har bedriften full oversikt på bongnivå. Min Side kan også brukes av eventuell ekstern regnskapsfirma for en enkel og direkte tilgang til tallene.